Jacbo is in 1933 als familiebedrijf opgericht en heeft zich sindsdien ontwikkeld tot de meest gespecialiseerde producent van niet-geheide funderingspalen. Het bedrijf is daarmee binnen Europa een begrip op funderingsgebied. De onderneming werkt in Nederland, Duitsland en België onder de naam Jacbo.

Jacbo produceert haar palen volgens een aantal verschillende schroeftechnieken, waarvan de betonmortelschroeftechniek het meest bekend is. Het bedrijf biedt de volgende systemen en/ of paaltypen: Jac-O; Jac-B; Jac-S en Jac-P. De methoden van Jacbo zijn uitermate geschikt om trillingsvrij, geluidsarm en schadevrij te kunnen funderen, eisen die steeds vaker bij de uitvoering van bouwprojecten worden gesteld. Schadevrij werken leidt ook tot lagere aansprakelijkheidspremies van verzekeringsmaatschappijen; snel werken betekent een korte bouwtijd. Kortom, Jacbo biedt een ideale manier van funderen.

Ook voor de particuliere markt bieden wij onze service met de meeste zorg aan!

Het is absoluut niet zo dat wij ons als funderingsbedrijf enkel focussen op de grotere industriële, civiele en infra projecten. Particuliere aanvragen worden met even veel zorg en aandacht behandeld en dit van vrijblijvend funderingsadvies tot oplevering.
Een goed voorbeeld is de realisatie van een werf te Essen (B). Van een offertevraag tot realisatie werd dit project door Jacbo opgenomen tussen de andere grotere projecten. Het betrof hier 23 JAC-S mortelschroefpalen met een diameter 450mm en lengte 6,50m. Er werd een kopnet wapening geplaatst bestaande uit 5 Ø 12mm + een centrale staaf van Ø25mm over de gehele lengte. Door goede communicatie, duidelijke afspraken en ervaring, worden zulke werven op een halve dag uitgevoerd.

Een echt "huzarenstukje"

In opdracht van bouwheer Tuc Rail en in onderaanneming van Franki Construct werd het vertrouwen geschonken aan Jacbo tot het vervaardigen van de fundering met 14m lange buisschroefpalen voor een brugdek over de Zenne te Brussel. De te realiseren constructie is gelegen tussen het drukke spoornet nabij Brussel Zuid.
Na een grondige voorstudie, strikte planning, de nodige werkbesprekingen en toolboxen, werd boorstelling 19 op vrijdagochtend aangevoerd met diepladertransport vanop onze site te Oosterhout tot aan een tijdelijke werf zone. Op deze locatie werd de bijna 4 ton zware boormotor uitzonderlijk gedemonteerd van de makelaar om aan de beperkte vrije hoogte onder de bovenleidingen van spoorlijnen te kunnen voldoen. De boorstelling diende namelijk op eigen kracht langs deze overwegen naar verschillende zones te manoeuvreren. Na een laatste grondige check-up werden op zaterdagochtend de spoorlijnen gedurende een korte periode spanningsloos gesteld om de 59 ton zware, 22m lange machine met gestreken makelaar onder het kluwen van bovenleidingen door te loodsen. Uit een voorstudie met een 3D model in Google Sketch-Up bleek dat er voldoende aandacht diende gevestigd te worden aan de hellingen over het lengteprofiel van de dubbele overweg in combinatie met de 22m lange makelaar van de stelling. Samen met de goed gecoördineerde aanwijzingen van enkele begeleiders loodste machinist Geert zijn machine door dit kluwen van hindernissen tot op de gewenste werflocaties binnen de strikte tijdsplanning. Het opbouwen, vervaardigen van de palen en weer afbouwen tussen de verschillende werflocaties liep eveneens volgens een strak schema om de timing van de reeds ingeplande routes over de spanningsloze overwegen te kunnen respecteren.
project Zenne Brussel  project Zenne Brussel

Meer artikelen...

Locatie

  • Boomgaarddreef 9
    2900 SCHOTEN

Contact

  • +31 162 42 22 56
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kantoortijden

Ma-Vr 9:00 - 17:00 uur
Za-Zo gesloten

Volg ons